Obsah fóra Diskuse o otevřenosti veřejné správy

Diskusi o otevřenosti veřejné správy a archiv poradny provozuje Otevřená společnost, o.p.s.

Diskuse

Pro vkládání příspěvků do diskuse je třeba být registrován.

Poradna

Naleznete zde archiv Poradny o svobodném přístupu k informacím z let 2000-2014.

Pokud chcete položit dotaz, nebo najít novější odpovědi, využijte prosím naší novou poradnu na adrese: poradna.otevrenaspolecnost.cz/pravo-na-informace


 

obecní úřad nemá email?

 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky     Toto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí        Obsah fóra -> Archiv Poradny o svobodném přístupu k informacím 2000 - 2014
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Katerina K



Založen: 18. 11. 2014
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: po prosinec 29, 2014 12:38 pm    Předmět: obecní úřad nemá email? Odpovědět s citátem

Přestože má obec na svém webu zveřejněnou emailovou adresu, starosta tvrdí, že obec žádný oficiální email nemá (obstrukce). Zajímalo by mě tedy, zda musí mít obec oficiální email, jak je definována "elektronická podatelna" (je to emailová adresa?) a zda, když mám z oficiálního emailu automaticky potvrzeno přijetí mé korespondence, můžu považovat tuto korespondenci za doručenou. Děkuji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JL



Založen: 12. 11. 2010
Příspěvky: 511

PříspěvekZaslal: út prosinec 30, 2014 11:49 am    Předmět: Odpovědět s citátem

viz např. http://www.mvcr.cz/soubor/informace-o-zrizeni-elektronickych-podatelen-u-organu-verejne-moci.aspx

pro účely správního řádu je třeba mít elektronický podpis,
ale pro samotnou žádost podle InfZ Vám stačí obyčejný email
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
O. Kužílek
Site Admin


Založen: 26. 10. 2000
Příspěvky: 1188

PříspěvekZaslal: st prosinec 31, 2014 3:34 pm    Předmět: obecní úřad nemá email? Odpovědět s citátem

Z poněkud nejasného dotazu se zdá, že jde o to, zda lze platně podat žádost o informace jejím zasláním e-mailem na "nějakou" e-mailovou adresu obce. Nejspíš jde o spor, zda e-mailem zaslaná žádost byla skutečně podána, a naznačuje se, že starosta to popírá.

Takové podání je možné a je zcela v souladu se zákonem. Jsou dvě možnosti:
a) Pokud má obec na webu "elektronickou adresu podatelny", pak žádost musí být zaslána na tuto adresu, žádost zaslaná na jinou adresu není platně podaná.
b) Pokud však obec nemá žádnou adresu označenou jako "elektronickou adresu podatelny", pak lze žádost platně poslat na jakoukoliv elektronickou adresu povinného subjektu (§ 14 odst. 3 Infozákona).

Pojem "oficiální email" nemá žádný právní význam.

Pro podání žádosti není potřeba elektronický podpis ani datová schránka.

V případech, kdy byla žádost o informace platně podána e-mailem, je povinný subjekt povinen žádost přijmout a vyřídit. Pokud tak neučiní, žadatel podá stížnost (§ 16a InfZ). Stížnost je nutno podat postupem podle správního řádu, tedy buď listinně s podpisem, nebo elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem, nebo datovou schránkou (stížnost tedy nelze podat tak snadno obyčejným e-mailem, jako vlastní žádost o informaci).

Protože žadatelka neuvedla, o jakou obec se jedná, nebylo možno zkontrolovat, zda obec má na svém webu zveřejněny nějaké elektronické adresy.

Pokud jste na obec zaslala žádost a dorazilo potvrzení o přijetí, a zároveň na webu není jiná adresa, označená jako "elektronická adresa podatelny", je zcela jisté, že žádost byla platně podána.
Je zároveň velmi pravděpodobné, že jde o elektronickou adresu podatelny.

Zároveň nutno rozlišovat pojem "elektronická podatelna" (používaný v řízení podle správního řádu a dalších) od pojmu "elektronická adresa podatelny".
První pojem "elektronická podatelna" představuje trochu jiný fenomén, než který se používá v rámci řízení o žádosti podle Infozákona. Jde o zařízení, určené k příjmu elektronických podání, a zpravidla má mít funkci zaslání potvrzující odpovědi. Infozákon však tuto otázku řeší trochu volněji a postačuje, když je na webu nějaká elektronická adresa označena jako "elektronická adresa podatelny".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PV23



Založen: 13. 10. 2014
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: pá leden 02, 2015 10:29 am    Předmět: Re: obecní úřad nemá email? Odpovědět s citátem

Dobrý den, jde o situaci uvedenou zde:
http://www.libomysl-be.cz/urad/e-podatelna/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
O. Kužílek
Site Admin


Založen: 26. 10. 2000
Příspěvky: 1188

PříspěvekZaslal: pá leden 02, 2015 12:32 pm    Předmět: obecní úřad nemá email? Odpovědět s citátem

V tomto případě tedy platí, že žádost o informace, poslaná na uvedenou adresu (ou.libomysl@quick.cz) je řádně doručenou žádostí a povinný subjekt je povinen ji řádně vyřídit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JL



Založen: 12. 11. 2010
Příspěvky: 511

PříspěvekZaslal: st leden 07, 2015 8:45 pm    Předmět: Odpovědět s citátem

pro podání stížnosti je stanovena lhůta 15+30 dnů (§16a odst. 3 InfZ), pokud už uplynulo od podání žádosti 15 dnů, můžete tedy podat stížnost, o které pak rozhodne nadřízený orgán do 7+15 dnů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky   Toto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí    Obsah fóra -> Archiv Poradny o svobodném přístupu k informacím 2000 - 2014 Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 NastaveníNastavení   Přihlásit, pro kontrolu soukromých zprávPřihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv   PřihlášeníPřihlášení 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group